Tiffany Persson

Klockan är ca 15.30 och jag & Robin är påväg hem till Kim. Där bjuds vi på lite öl. Börjar göra oss redo för avfärd, men då helt plötsligt ska inte Bagge och Phille K med och jag blir tveksam till om jag verkligen ska med. Iaf följer jag med och på bussen Åhus-Kristianstad ringer vi Nille och hans farsa tvingar han med oss, vi lockar även med gratis öl och lite fi--a. Vi är nu 4 stycken iaf som ska åka, roligare än tre. 17.17 sitter vi på tåget mot Lund där vi ska byta tåg senare mot Landskrona. Sträckan Kristianstad-Lund blir det öl och kortspel, jäkligt trevligt! Framme i Lund möts vi upp av Piddan och Anders på Burger King, där jag får i mig min första bit mat för dagen i form av en Whopper Meal. Vi beger oss strax därefter mot tåget som går mot Landskrona. Framme i Landskrona tar vi oss med stadsbuss till "elevhemmet" där vi ska förfesta. Väl framme ska vi börja förfesta men saker dra ut på det, folk har fått problem med att deras sprit inte kommer. Varför va ute i sista stund? Aja, vi som har dricker och de är segt, jag och Nille vill kolla i tågtabellen för resa hemåt. Vi stannar efter utstått tunga hot och övertalande! Runt 23.00 ska vi dra oss vidare mot "18 årsfesten". Vi möter upp ett gäng tjejer ute på gården och där får vi kvällens höjdpunkt i form av en tjej som pratat exakt som Tiffany Persson. När hon säger " Laila, har vi mer vin? ", orkar jag inte längre. Jag lägger mig dubbel av skratt och bara pekar på henne o säger : - Förhelvete, du låter förfan precis som Tiffany Persson från Hipp Hipp. Varav vi kallar henne Tiffany hela kvällen, vilket inte uppskattades. Men vem brydde sig, kmr aldrig träffa folket igen? Aja de blir två grupper som går mot festen varav ja hamnar bland dem som gick först, vilket jag ångrar än. Ludde sa han visste var vi skulle, vilket han inte visste. Men efter att gått i cirklar inne i ett, vi kan säga "näsby" och hunnit med ett parti "människoschack" så tar Ludde sitt förnuft till fånga och ringer Piddan och vi möter upp dem andra som vet var vi ska. Kommer in på festen, helt klart ett grymt förstaintryck, schyst lokal. 40 kr entré kan ju diskuteras. Men att det skulle vara över 100 personer där har jag svårt att tro, det var i princip stendött förutom vid vårt bord då, såklart. Sen vill jag nog inte minnas längre för det vi gör resten av kvällen är står och röker och hetsar Landskronas värsta huligan, eller inte. Synd om han! Nån gång efter 02.00 är vi tillbaka på elevhemmet, där vi har styrt upp efterfest. Vi är ca 10-15 personer varav ingen bor där, alla som bor där hade gått och lagt sig. Och det är svinigt, svinigt, svinigt. Piddan har förhoppingar om att få lite kärlek av Teckomatorps högerback Åsa. Stort misslyckande för Piddan. 04.00-04.30 nån gång somnar vi i sofforna, för att sen 4 h senare vakna och försvinna därifrån innan nån från elevhemmet vaknar. Sen kan vi upplevt drygaste hemresan någonsin.
Vad är det för fel på folk som har ringsignaler som låter som ett brandlarm? På tåg ska det vara tyst om det inte är påväg till match.

Resan sammanfattas Whopper Meal, Tiffany Persson, Huliganer, Tåg och En besvikelse hur Landskrona festar.
Robin, Kim, Nille och Piddan, thx för en trevlig trip! Men Landskrona blir det inte fler gånger.

En del bilder kommer upp här senare. Alla bilder kommer däremot upp på
www.jensn.pixbox.se

My Chemical Romance - Welcome to the black parade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback