Iskall e man

Grejen är denna att jag är påväg till Göteborg nu. Hade inte varit ett skit att berätta om egentligen men har tagit mig igenom alla kontrollanterna med en ogiltig biljett! Saken är denna att jag bokade biljett till Göteborg imorgon. Så på min biljet står där Giltig 26 mars 2008, men som sagt var tvungen och ta mig till Göteborg ikväll. Istället för att ringa våra resebokare och säga att jag bokat fel biljetter ( risk jag fått betala biljetten de bokat + resan upp med ny biljett) så stiger jag på tåget i Kristianstad. Kontrollanten mellan Krstd-Hässleholm var inga problem. En trött, finnig kille i övre tånåren, möjligtvis praktikant. Han kollade inte ens på biljetten. Bara gjorde det precisa hållet där nere. Hamnar i Hässleholm och ska här byta tåg mot Göteborg. Sätter mig på plats 71 i vagn 4, som där står på min biljett, även om det gäller imorgon. Såklart kmr där en annan som bokat den platsen, jag visar min biljett och skylle på att SJ bokat två på samma plats. Sen kmr kontrollanten, och det blev svettigare. En blond medelklasskärring med röda glasögon. Hon tar tag i min biljett, synar den noga. Säger "hmm", jag börjar svettas. Hon säger då " avstig i Göteborg". Nu myser jag här bara... GÖTET HERE I COME

Kommentarer
Postat av: Emmie

haha mysarN ;D

2008-03-27 @ 15:58:00
Postat av: Theres

ren jävla tur :D

2008-06-05 @ 09:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback