Det är kvällar som i lördags jag och Emil skapar minnen.

Utdrag från kvällen med stort K. Blev mycket text men tror det är värt läsningen när ni är klara.

Har bott hos Emil fre-mån och haft en helt underbar helg. I lördags var jag o Emil på öl-drickar-humör. Börja runt 17-tiden att dricka. Sjukt fina och fulla vid 20.00. Vi spela in filmer där vi trodde vi var Robbie Williams, falsksång och sköndans. Efter 27 öl börja vi känna oss nyktra vid midnatt. Innan midnatt har även Mikael "Dollar" Johanneson kommit upp till Emil. Dock tappar vi han i stan efter vi varit på Hessle. På Hessle sätter vi tre oss ner och dricker några öl, klockan är lite efter midnatt. Vid bordet bredvid sitter Fabian Frankenius. Hans sällskap på 2 killar ser exakt likadana ut som han, kanske lite mer "Dryg-Lund-student" över sig. Han sitter och räcker fuck you i nåra minuter mot oss, vi dissar han rätt hårt. Då kommer han och sätter sig bredvid mig och frågar om jag tycker han e dum i huvudet. Mitt svar är den självklaraste ikväll. Jag svara såklart att "Fabian, de e klart jag tycker du e dum i huvudet". Han snackar vidare. Jag svarar med "mmm" hela tiden, men han babblar på. Då kommer hans ena kompis som ser spyfärdig ut, vet inte om han ser ut så vanligt också eller de va för glaset vin han drack. Han kollar på Emil och Emil tillbaka. Denna killen hatar Emil. Jag säger till Fabian att de e kanske dax att gå och dem går.

Det blir Class denna kväll, där man inte varit sen -06 ungefär. Emil fastnar i baren där uppe direkt, där han bjuder vänner och random-vänner och vanliga randoms på drickat. Han e genomgenerös denna kväll. Emil ska ju bjuda mig på en helkväll, en födelsedagspresent säger han. Han kommer undan inträdet då Chef Henrik Nygren går in med oss och betalar tre inträde. Han tar igen de i baren. Han sätter en drink i min hand, skriver sitt nummer på min arm (om jag skulle tappa bort honom kanske, jag vet inte) och börjar hångla upp tjejen bredvid. Jag drar mig neråt dansgolvet för att se va där var för kul folk.

Här nere träffar jag Cenino-Erik, som jag kmr spenderar resten av kvällen med. Erik är sjukt fin ikväll och genomsvettig. Vid varje kontakt med han behöver jag en handduk. Vi dansar lite. Det är som vanligt har jag förstått. Dan " Rånaren " Fribert står i en stor stickad modern tröja med väskan över axeln och diggar till musiken uppe på högtalaren. Martin Nygren springer runt utan tröja och är helt orimligt svettig. Vet inte alls om de har med hans sjuka hårväxt på överkroppen som gör att han blir så svettig eller vad. Jag ber Erik hålla ställningen därute för jag måste pissa. Ikväll var det faktiskt Saddam Hussein som blev nerpissad. Kommer så väl ihåg att jag fick pissa på nån Koreansk 1,30 lång krigarmartyr sist (för er som inte varit där så har dem bilder på bin ladin och liknande idioter i pissoaren).

Klockan närmar sig stängning och från ingenstans kommer Emil med hon bruden från baren (Alltså de är Matilda men roligare och leka att de är någon annan). Vi hänger lite, dansar lite. Nu är det så slapp stämning, musiken är avslagen och folk står och snackar bara. Emil med Matilda, Chef Henrik Nygren med randomtjej och jag med Cenino-Erik. Då kommer där en tjej fram och tar mig i armarna och jag blir det frågetecken jag ofta blir när jag inte fattar. Hon kollar på mig och får ur sig "fräknar, och så många och rödhårig, så söt". Fan, hon va ju kär. Jag frågar om hon är frisör (bara dem som diggar min hårfärg). Nej det var hon inte, detta var en skolkurator på 27 år. Emils granne. För tidigare denna dagen så var jag hemma själv hos Emil som jobbade. På portdörren hade någon satt upp en lapp om att de behövde hjälp med att sätta upp lister och annat. Så jag sa till Emil jag tänkte ringa och erbjuda min hjälp då jag inte hade något och göra på dagen. Men jag sket i de, jag kan ju inte skruva lister. Och nu hade Emil sagt till henne på Class att "han där borta tänkte ringa dig innan". Nu står hon framför mig och frågar om jag kan skruva. Avslutar allt med, jag hör av mig ang jobbet imorgon och gör Hi-5 med Chefen Nygren och går hemåt...

Somnar själv hos Emil då han är på äventyr. 10.00 dagen efter kommer han hem med nybakade frallor och man älskar han. Senare på dagen blir det familjemiddag hos Emils mamma Helene. Tova med pojkvän Daniel är också där. Emil filmar, Helene sågar mitt och Emils liv, Tova fattar inget och Daniel hoppas maten räcker så han kan ta med lite till jobbet dagen efter. Snackas mycket fina minnen, och Helene showar med sin dagbok hon skrivit varje dag sen 2005. Såklart är man med på några ställen. På kvällen blir de mys med film.
 
Kom hem för ett par timmar sen. Innan dess tog man en pasta med Emmie, Angelica och Emma i stan. Meningslösa måndagar finns det gått om. Nästa måndag är inte meningslös, då är det nämligen arbetsintervju.

Legendarisk kväll i lördags. Än en gång. Det är med Emil man skapar minnen för livet.

Bör tillägga att Chefen Henrik Nygren är Emils chef. Inte min. Jag jobbar med handikappade, inte efterblivna.

/jgcn


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt roligt inlägg , du sa att du va nöjd med det sista? det räcker inte jag skrattade så mycket så¨jag va tvungen att spotta ut macka som jag hade i munnen :D

2008-10-20 @ 17:43:52
Postat av: jgcn

haha sjukt bra! :P

Postat av: Anonym

haha skön!

2008-10-20 @ 22:41:04
Postat av: Nilleee

Så jäävla sköööööön !!!! :D

2008-10-20 @ 22:58:03
Postat av: jgcn

tack:P men fan börja skriva ut era namn när ni kommenterar:P

2008-10-20 @ 23:17:20
URL: http://jensn.blogg.se/
Postat av: Nilleee

De gör ja ju jens , va inte så arg :(

2008-10-21 @ 15:58:25
Postat av: jgcn

men där e två andra nille:P

2008-10-21 @ 17:03:38
URL: http://jensn.blogg.se/
Postat av: Helen (Emils mamma)

Du är ju riktigt rolig :-)

2008-10-27 @ 14:35:03
Postat av: Angelina

hahahahahahaha, förlåt, men jag skrattar så jag dör. roligaste jag läst på länge!

2008-10-28 @ 18:03:47
URL: http://babybabybird.blogg.se/
Postat av: Dan

Jens, varför är jag en rånare?

2009-04-26 @ 21:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback