Grattis på födelsedagen

Ja då var man 21 år. Har bara fått en sak ännu och det är en sån "ångmaskin-dammsugarliknande-sak" som man stryker skjortor med av mamma. Hon får alltid stryka mina skjortor men nu var de slut sa hon, det var en Win Win situation enligt henne. Jag vetifan...

"Hur känns det?" är ju annars en härlig fras man får rakt i ansiktet när man fyller år. Vad vill folk egentligen man ska svara? Något med "- Det känns sjukt bra, känner mig redan äldre." Eller "Nej, det känns som att vara 20 faktiskt".

Jag fick den frågan imorse. Där ligger jag som en handikappad i sängen med knullrufs och med en bricka på magen och ser riktigt förstörd ut. Emmie till vänster om mig och Malte (Emmies 2-åriga bror) till höger om mig. Då sticker där plötsligt in ett huvud och bara "Ha den äran! Hur känns det?". Då vill man egentligen bara säga tillbaka "- Kolla riktigt noga på mig och min situation. Hur fan tror du det känns med en 2-åring som ska smaka allting exakt hela tiden, eller en flickvän som ska pussas hela tiden, och detta precis när jag ska försöka trycka i mig frukost! Just det jag vakna även för 3 minuter sedan..."

Stort tack till dig Emmie för den fina frukosten, Scones och pannkakor som Emmie bakat på morgonen!
Även stort tack till Malte för teckningen han ritat till mig. Det skulle bli en bil, men de blev något annat. Han blev heller inte färdig med bilden då han åt upp kritan...


/jgcn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback