Julafton

Julafton var en helt okej tillställning. Som ni läst tidigare firade jag Jul med mammas sida av släkten. Det var mycket trevligt. Det var som alla andra år. Mycket mat, mormor snålar aldrig, gamla minnen diskuterades, Glenn var tomte, Marius blev full, morfar skrattar hela tiden åt något tecknat på tvn och mormor somnar. Julafton helt enkelt.

Bilder kommer senare...


Senare på kvällen hämta Frisör-Matilda mig och Robin i stugan och sen körde vi och hämta Emil. Åkte hem till Matilda och sen kom även Nille dit och sen även Frisör-Frida. Matilda bjuder på vin och Nille bjuder på whiskeyn. Vi youtubar lite och har de ganska trevligt. Emil somnade för natten vid 21.00 dock. Sen ska vi till Banken. Och där slår principmänniskan Jens till. Banken har gått ut med fritt inträde på julafton. Okej, fint tänker man. Men väl där mötts man av en skylt där det står 50 kr Entre, dricksa gärna!. Okej dem tar alltså 50 kr för hänga in jackan, okej det är okej, jag bryr mig inte. Men när dem inte har växel när man tar fram pengarna så är det bara lurendrejeri från Bankens sida. Varför skulle dem inte ha växel denna kväll? Robin och Nille fortsätter bråka lite om det med dem, och dem ber henne hämta chefen, hon hämtar chefen som senare visar sig vara "dj". Dem fick rätt och växel kom fram. Låt de som vill dricksa men här i detta fallet blev man tvungen att dricksa och det är inte rätt. Principmänniska som man var gick jag hem till Emil och la mig. Kolla lite Fight night matcher och sen hämta Glenn mig.

Mina julklappar såhär dagen efter är jag helt nöjd med. Det blev pengar, kalsonger, strumpor, sängkläder, glas, diskborste(!?), choklad och det var nog det.

Ikväll får vi se vad som händer. Inte helt taggad på utgång då jag varit igång två dagar nu. Men några öl styr vi säkert upp hemma hos någon.

mvh

Kommentarer
Postat av: Emil

Jag sommnade inte klockan nio! för sista gången jag kollade va den 22:25 ! ! !

2008-12-25 @ 14:24:24
Postat av: Nilleee

Emil , 21.00 låg du i soffan o snarkade =)

2008-12-26 @ 00:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback