Trivial Pursuit

Dagen började att Felix och Fanny kom hem till mig. Fanny skulle ju klippa mig. Så nu är man nyklippt! Efter de åkte jag,Robin, Felix och Fanny till sivans och käka vars en ostburgarmeny. Sen drog vi till stan och mötte upp Emil som följde med till badhuset. Jag, Emil, Robin och Felix skulle ju simma idag. Det blev ca 7 längder uppvärmning och sen en tävlingslängd. Felix vann(!?!??!). Det var mycket rutchbana, kasta såna badleksaker på varandra, ångbasta och duscha istället.



Ikväll har jag och Emil varit hemma hos Matilda o spelat TP med henne och Kaisa. Såklart vann jag. Kan säga att jag och Emil är lite mer allmänbildade än dem. Ska faktiskt bjuda på några exempel.

Fråga till Kaisa: Var styrde Winston Churchill?
Matilda: Tänk på land bredvid Finland(ska hjälpa kaisa tror hon)
Jag och Emil fattar ingenting
Kaisa: Ryssland
Rätt svar: England

Fråga till Matilda: Hur många hjärter finns det i en kortlek?
Matilda: hmm 4 stycken
Kaisa: Men oh, de finns 16 styckan
Jag och Emil dör typ av skratt och skriker ut 13 är rätt.
Matilda: jaha, tänkte säga 36...

Fråga till Matilda: Vad är backens uppgift, anfall eller försvar?
Matilda: hmm
Kaisa: anfall?
Matilda: Nä det måste va försvar:
Matilda väljer rätt till sist. Försvar.


var något mer med kmr inte på de nu, lovar uppdatera imorrn när jag frågat Emil. Han sover nu. De ska jag med. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback