vetefan om man inte ska mä kalle po julada när han bjuer him ti ysta


Stoffe, Jimmy, Ralle och Kalle(Ahl) själv

I fredags tog man det ganska lugnt. Hängde lite på alliansen och kollade. Sen drog jag,robba,jimmy,nille,ralle,stoffe och kardum in till Ahl. Full som vanligt, har ju träningsuppehåll till den 6 jan. Så han ska "hälla" tills dess. Han drog en historia, vi hetsa han att berätta den om och om igen. Full som han är fattar han inte att vi jävlas med han utan vi låtsar att vi inte fattar och när han förklara den för 17e gången är den roligare än första gången. Jag o robba drar hem rätt tidigt.

Lördagen är det dax för entre i alliansen. Vi är Åhus HBK lag3, men på på plan lag1. 12-2 vinst i första omgången och vi är vidare. Laget vi har är Svarle i mål, backar är Jeton, Hoger och Dansken, framåt kör jag och Robba tillsammans och Taha och Möller. Vi är 6 st i laget som spela tillsammans i KFF och alla utom en är 21 eller yngre. Mycket roligt lag. Efter matchen spenderar man dagen på läktaren och kollar andra matcher. När det är slut går jag o robba till House Of Bagels och käkar, efter en stund kommer även Nille och Stoffe. Efter en bagel och kaffe/smootie/chokladmjölk drar vi till Emil för att spela NHL. Jag får mkt skit för hur dålig jag, tycker den är obefogad. Nille suger mest, jag suger bara mindre.

Idag fira man jul eller vad man ska säga med pappa, marie och emil. De fråga för någon dag sen om vi skulle ha julmat eller äta något annat. Efter kort tänketid bestämdes det pizza. Hatar julmat, man lurar sig själv att det är gott. Allvarligt köttbullar, prinskorv, jansons frestelse och lite sill? Är det jul? Iaf snackar och drar lite gamla historier och sånt, mycket trevligt och nu är man precis hemkommen.

Nu får vi se vad veckan bjuder på. Imorgon ska jag klippa mig, Fanny är frisören som får förtroendet. Sen tisdag gäller de att handla julklappar och på kvällen är det eventuellt en runda till class o träffa folk o dricka nån öl. Julafton spenderar vi nere i stugan hos mormor och morfar med mammas syster och bror och deras familjer. Juldagen blir till 99% t-baren om man inte skulle gå på och åka till ysta när kalle(Fredrik Ahl) bjuer him po julada.

Kommentarer
Postat av: Nilleee

Jag var bäst, sluta ljug. Den kritik vi gav dig var verkligen befogad...

2008-12-22 @ 19:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback