Lägenhetsjakten fortsätter

Mamma Helen säger jag alltid är välkommen. Ändå fyller hon i med, " det är inte säkert där e mat kvar ". Klart jag inte kommer då. Prata precis med Emil. Han trivs inte med sin sovplats men han har ändå kvar sin Norge-oskuld säger han. Även jobb börjar han få, sprungit runt och vikt ut sig för en del företag. Redan igår jobba han bland serveringspersonalen på den norska Grammisgalan. Kör hårt nu så ses vi snart.

Lägenheten jag var och kollade på idag var väldigt stor. Detta var ju en stor etta med en klädkammare och precis som jag trodde kunde man ha klädkammaren som sovrum. Dock är hyran lite hög för bara mig. Letar vidare, står i kö hos de flesta som har lägenheter i Kristianstad. Söder, centrum eller östermalm hade varit bäst. Dock funkar även Egna Hem eller Långebro. Jakten fortsätter...

Hade en supertrevlig fredag sålänge den varade. Carina och Jens (Emmies mamma och hennes kille eller vad man säger) bjöd på pizza. Tog även någon öl och grogg med Jens innan arbetsveckan tog ut sin rätt och jag gick och la mig lite efter 22.00. Lördagen pratar vi inte om ens...

Ny arbetsvecka och nya tag. Dock skitjobbigt Robban idag sålde Röda Faran (bilen), som jag haft och kört till jobbet med. Får ta buss imorgon vilket suger oehört men hoppas få tillgång till bil sen då mamma inte jobbar.


mvh

Kommentarer
Postat av: ..

ring svennarp. feta ställen

2009-01-27 @ 00:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback