träningsvärken är total.

Igår upplevde jag det värsta träningspasset någonsin faktiskt. Vi kör måndag och torsdag med K-bladetbloggarn Cecilia på Åhus träningscenter. Sen att jag och Dansken sprang 20 min efter hennes pass på löparbandet är kanske lite sjukare. Mår kroppsligt riktigt dåligt och vågar inte sätta mig ner för jag är inte säker på att jag kan resa mig pga all träningsvärk. Enligt hennes blogg gjorde vi runt 3000 olika utfall. Sjukt man ens lever idag. Just det, kom precis hem från vanlig fotbollsträning. Jo jag lever... Här under har jag länkat till hennes inlägg om gårdagens träningspass. Gillar ändå att hon också hade träningsvärk imorse.
 
Här under kommer hennes inlägg. Vill ni gå till bloggen tryck på "Skakiga ben".

"

Skakiga ben

I går var det dags för vårens första dubbelpass. Först den vanliga coren på gymmet, därefter första träningspasset med fotbollskillarna i Åhus HBK.
“Kör hårt med dem, de är rätt så kaxiga”, var enda uppmaningen från tränare Herrmann innan jag drog igång.
Det behövde han inte säga två gånger. Köra hårt! Det är ju det roligaste jag vet!
Upplägget var bålstabilitet – och en rejäl dos benträning.
Och jodå, benträning blev det. Sisådär 3000 utfall i olika varianter, knäböj, enbens knäböj, och andra benövningar senare så sved det rätt duktigt i mina tändsticksben.
Fast det gjorde det nog på killarna också.
Efter passet stapplade en och annan ned för trappan med gummiben.
“Kan vi ha nästa pass på nedervåningen?” bad en av dem.

Jag fnissade rätt gott åt den kommentaren på vägen hem.
Riktigt lika mycket fnissade jag inte i morse när jag skulle kliva ur sängen. Aj! Min rumpa!
Nu börjar det rätta till sig, men jag har haft saftig träningsvärk hela förmiddagen.
Fast förhoppningsvis är jag inte ensam om det.

I dag blir det lugnt däremot, har lovat hjälpa en kollega igång med styrketräning, och för egen del tänker jag absolut inte göra mer än nödvändigt."


mvh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback