Ibland känner jag att jag inte räcker till

Följande kunde man idag läsa på en av Emmies kompisars blogg, inte för jag läser den men Emmie brukar skicka allt till mig så jag ser hur underbar pojkvän hon har och för den delen alla hennes vänner har.

"Igårkväll hade jag myyyysigt! Kom hem till Adam vid sju-halv åtta något och då var han i full gång i köket med maten, sen hade han dukat fint i vardagsrummet och tänt levande ljus och satt på romantisk musik. Vid min tallrik låg en ros med ett kort (lapp?!) där han hade skrivit så gulligt så jag började gråta.. seriöst.. lite pinsamt men ingen har någonsin skrivit något så gulligt till mig förut..."


Iom hennes vänners pojkvänner är så underbara så får jag ta mkt obefogad skit. T ex: Varför är du aldrig sån? Sånt gör du aldrig för mig? När skrev du en lapp till mig sist? Du uppskattar aldrig när jag gör något sånt för dig osv.  Jag försöker förklara med att jag aldrig är själv hemma, utan här är alltid andra och gör jag mat kan man ge sig fan på dem ska äta upp den. Skulle jag skriva en lapp så har jag säkert stavat ditt namn fel och de blir ett jäkla liv och jag uppskattar faktiskt när du gör mat åt mig, jag visar det genom att ta den där sista portionen när jag redan är proppmätt, bara för att visa hur god mat du lagar! Okej nu firade Mie och Adam två år, Grattis! Men Adam och för all del Danne, Simon, John och om där e något charmtroll till, snälla gör sånt här på årsdagarna och inte annars. För ärligt talat hur mycket jag än vill hinna med i ert tempo, så gör jag inte det. Så inga blommor på en måndag John, inga middagar med lappar Adam (förutom årsdagar), Simon du måste sluta vara så underbar överlag, eller inte sluta, men minska det lite och sist men inte minst charmtrollet själv Danne Kristic, inga utlandsresor och seglaroutfits mer, jag kommer alltid ligga i lä bakom er grabbar! All creed till er!

Till saken hör är väl att Danne känner jag bra medans Simon och jag har träffats ett par ggr och så, härlig kille, Adam har jag nog aldrig hälsat på ens, hade gärna lärt känna han men aldrig fått chansen direkt då vi aldrig hamnat på samma ställe och John har jag ju en fin gammal historia med, så de e bra där.

Hoppas ingen tar illa upp av detta, för det är skrivet med glimten i ögat och jag menar inget illa och ja Emmie jag ska hänga på grabbarna och uppskatta saker och ting.


     

Som en liten parantes så lagar jag middag åt Emmie på nyårsafton


Det blir inte mer romantiskt än en kyss i solnedgång längs täppetstranden älskling...
Eller hotellnätter i Malmö med mys och god mat...
Eller när vi åker till Skånes Djurpark tillsammans...
Eller när du åkte med hela min släkt till Tyskland och var där nere en vecka...
Eller när vi fira 5 mån, samma dag som Malte föddes...
Eller dagen jag såg dig och jag kände direkt detta var så rätt, 2006-03-18...
Eller när vi, ja på stranden, då, du vet, tanten kom och såg oss...
Eller när vi tog oss genom värsta snöstormen tillsammans från din pappa till hanöhallen bara för att handla den där goda chipspåsen när vi bodde där själva en vecka...

Där finns mycket mer saker som vi gjort som är roliga, men väljer man bara se det dåliga så förblir det dåligt...
Älskar dig gumman!



Här är bloggen www.miemiemie.blogg.se
mvh

Kommentarer
Postat av: Emil

Jens älskar dina pankakor Emmie han har berättat om dem flera ggr för mig, och det är ju bra!

2009-01-08 @ 23:37:11
Postat av: Emmie

Jag älskar dig för den du är Jens! Och ja, jag började böla när jag läste ditt inlägg! haha

2009-01-08 @ 23:43:19
Postat av: Emmie

Tack Emil, vad gulligt av dig! haha (du ska få smaka dem en dag, han ljuger inte!)

2009-01-08 @ 23:44:40
Postat av: D-mark

Bästa jag läst i år Jens! Vilken strand är det ni brukar ligga på förresten?

2009-01-09 @ 00:13:40
Postat av: Emil

Postat av: D-mark

Bästa jag läst i år Jens! Vilken strand är det ni brukar ligga på förresten?







Hahahaha

2009-01-09 @ 00:28:42
Postat av: svenne

Vilken kille;)!

2009-01-11 @ 22:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback